دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵
الاثنين ١ جمادى الثانية ١٤٣٨
Monday, February 27, 2017
پربیننده ترین اخبار
آخرین اخبار
برگزیده ها

کدخبر : 5569
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ - ۱۹:۵۲
مدیرکل ثبت اسناد کرمان:
برخورد با سردفتران متخلف در موضوع زیر میزی حتمی است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در بحث ثبت آنی معاملات، نیازمند همکاری سردفتران و دفتریاران هستیم.
 
رضا طالبی‌زاده در جمع سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این شهرستان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک در وضعیت کنونی در حال گذر از وضعیت سنتی به الکترونیکی در تمام بخش‌ها با ایجاد سامانه‌های متعدد است تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.
وی با تأکید بر اینکه در بحث ثبت آنی معاملات نیازمند همکاری سردفتران و دفتریاران هستیم، بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه از بسیاری تخلف‌ها در دفاتر اسناد جلوگیری شده است.
طالبی‌زاده همچنین با توجه به اینکه باید مصوبات کمیسیون تقسیم اسناد دولتی باید به طور دقیق توسط سردفتران رعایت شود، تصریح کرد: تخلف و تخطی از این مصوبات غیرقانونی و قابل پیگرد انتظامی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین یادآورشد: با قرار گرفتن دفاتر ازدواج و طلاق زیر پوشش کانون‌های سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی مشکلات بیمه، بازنشستگی و ... این مجموعه نیز برطرف می‌شود، بنابراین امیدواریم که این امر هرچه زودتر تحقق یابد.
وی با تأکید بر اینکه الزام قانونی برای دریافت حق ایاب و ذهاب توسط سردفتران ازدواج وجود ندارد، افزود: دریافت هرگونه وجه نقد اضافی از ارباب رجوع خلاف قانون است و با آن برخورد می‌شود.
طالبی‌زاده در ادامه سخنانش با اشاره به بحث زیرمیزی سردفتران اسناد رسمی عنوان کرد: باید مردم نسبت به رعایت موارد قانونی در اسناد و نوشته‌های خویش توجه کافی را داشته باشند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تأکید بر اینکه قاطعانه با سردفتران متخلف در بحث زیرمیزی برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: در سال گذشته مواردی در این زمینه در سطح استان گزارش شده که پس از پیگیری شکایت‌ها و برخورد حتی منجر به سلب صلاحیت سردفتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: سردفتران اسناد رسمی باید در بحث جعل اسناد مالکیت و شناسنامه اولیه خودرو نهایت دقت را به کار ببرند تا با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشوند.
 
  امکان وصول مهریه و چک از طریق ثبت اسناد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین در جمع مجموعه کارکنان قضایی شهرستان جیرفت گفت: وصول مطالبات مردم و بانک‌ها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت است.
 طالبی‌زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تعامل بیشتری میان دادگستری و اداره‌های ثبت اسناد و املاک برقرار شود، با تأکید بر اهمیت نقش مجموعه ثبت اسناد و املاک در برقراری امنیت افزود: با توجه به اینکه یکی از مقوله‌های امنیت تثبیت مالکیت مردم است، اداره‌های ثبت اسناد و املاک نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.
وی اضافه کرد: به ویژه در بحث سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها، برخورداری املاک از اسناد ثبتی موجب ایجاد امنیت فکری برای سرمایه‌گذاران می‌شود و به تبع آن وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه نیز بهبود پیدا می‌کند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین گفت: در بحث اجرای اسناد رسمی لازم‌الاجرا وصول مطالبات مردم و بانک‌ها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت بوده که تاکنون نیز موفق عمل کرده است.
وی در زمینه راه‌اندازی سامانه ثبت شرکت‌ها نیز اظهارکرد: راه‌اندازی این سامانه‌ها بیشتر به منظور خدمات‌رسانی آسان و سریع به مردم و قطع ارتباط بین مردم و کارکنان ثبت صورت می‌گیرد، بنابراین باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تمام خدمات از طریق الکترونیکی ارائه شود و نیازی به حضور مکرر آنان در اداره‌های ثبت نباشد. طالبی‌زاده عنوان کرد: در زمینه ثبت شرکت‌ها مراجعه‌های زیادی صورت می‌گرفت، اما با راه‌اندازی این سامانه افراد به راحتی می‌توانند، ثبت‌نام کرده و تعیین نام و تغییرات شرکت را نیز انجام دهند که البته با این کار در وقت و هزینه آنان صرفه‌جویی به عمل می‌آید. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تلاش‌های رئیس سازمان ثبت کشور را در این زمینه قابل تقدیر خواند و گفت: کارهای ماندگاری با هدف کاهش ارتباط حضوری مردم با مجموعه ثبت انجام گرفته است. وی در زمینه ثبت اراضی وقفی هم بیان کرد: پلاک‌های ثبتی که اداره ثبت اسناد و املاک به طور قطع آن را جزو موقوفه نمی‌داند و یا موقوفه سهمی از آن ندارد، نیازی به استعلام از اداره اوقاف و امور خیریه نیست.
 طالبی‌زاده در بحث ساماندهی اراضی دولتی هم خاطرنشان کرد: طرح جامع کاداستر از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک تهیه و پس از تصویب ریاست قوه قضاییه از طریق وزیر دادگستری به صحن علنی مجلس رفت که در نهایت به تصویب رسید. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه اکنون این طرح برای ارسال به شورای نگهبان آماده شده است، گفت: در صورت تأیید شورا تمام سازمان‌ها و اداره‌های مرتبط با زمین و مسکن مانند راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اوقاف و امور خیریه و ... مکلف می‌شوند که طی پنج سال تمام عرصه‌های متعلق به دولت را وارد سیستم کاداستر کنند. وی افزود: ما نیز به طور کامل برای وارد کردن اطلاعات عرصه‌های دولتی به سیستم کاداستر و مستندسازی اراضی آمادگی داریم تا از نابسامانی‌های حقوقی مانند زمین‌خواری، اختلاف‌های ملکی و دعواهای کیفری جلوگیری کنیم.
 
رشد 11 درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری در کرمان
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حاشیه سفر به قلعه‌گنج هم گفت: تعداد اسناد مالکیت صادره کاداستری در استان طی 10 ماهه سال‌جاری 11 درصد افزایش داشته است.
 وی ادامه داد: تعداد اسناد مالکیت صادره کاداستری در شهرستان کهنوج در 10 ماهه سال‌جاری 2 هزار و 531 فقره و تعداد اسناد مالکیت کاداستری صادره در استان 70 هزار و 576 فقره است که شاهد رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
وی تصریح کرد: برخی مشکلات موجود در بخش صدور اسناد به ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن وجود دارد که باید نقشه‌های اراضی را در اختیار ما بگذارند تا آن پلاک را وارد سیستم کنیم و بعد پلاک‌های فرعی را در اختیار مالکان قرار دهیم. طالبی‌زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا تحقق کامل این مسئله مستلزم این است که ادارات اراضی تحت تصرف خود را مشخص کنند.
کلید ‫واژه‌های مطلب:
مدیرکل ثبت اسناد کرمان
|
فریب در معاملات
|
رییس اتحادیه مشاوران‌املاک
|
ارسال نظر
نام :
ایمیل:
متن نظر:
ارسال
نظرات ارسال شده